Veel kleine ondernemers falen. Ze beginnen een onderneming, maar ze hebben moeite met het verkopen van hun producten of diensten. Soms zelfs terwijl er tienduizenden euro’s geïnvesteerd wordt in reclame.
Waarom falen ze?
- Omdat die ondernemers zich niet genoeg onderscheiden van hun concurrenten. Er is geen goede reden om voor hen te kiezen.
- Omdat er geen match is tussen het product en de doelgroep. Er is helemaal geen (grote) vraag naar het product.
In beide gevallen is er een probleem. Je moet een product verkopen dat een probleem oplost of op een andere manier mensen blij maakt.
En als er ook andere concurrenten zijn die een vergelijkbaar product verkopen, moet jij je doelgroep overtuigen dat jij de “ware” bent.
De ware worden
Wij ontwikkelen merken die de ware worden door die merken uitstekend te laten presteren op 2 vlakken:
- Je interne positionering. Wie is je doelgroep? Welk probleem los je op met welk product? Waar onderscheid jij je in ten opzichte van je concurrenten? Wat zijn je waardes & persoonlijkheid als merk? Wat is je uiteindelijke samenvattende propositie?
- Je externe merkbeleving. Hoe communiceer jij als merk je interne positionering naar buiten toe door middel van tekst & ontwerp?
Samen werken we aan een merk met een uitstekende positionering (merkstrategie) en een prachtig design dat consistent is met je positionering en je filosofie.