Online succes formule: klanten werven in 5 stappen.

Bijgewerkt op 1 februari 2021.
Online Succes Redactie
Succespresso

Het Online Succes Model.

Online marketing is van levensbelang voor ondernemingen. Niet alleen om te groeien, maar ook om te overleven. Denk aan de V&D die na ruim 1,5 eeuw (!) het toonbeeld van succes te zijn geweest, de handdoek in de ring moest gooien. Wegens het onvermogen om zich aan te passen aan de turbulente online (marketing) wereld.

Wanneer je de term online marketing hoort, dan denk je misschien aan grote ondernemingen die diepe financiële zakken hebben. Aan een marketingplan van 150 bladzijdes met allerlei complexe marketingtheorieën en saaie uitgewerkte strategieën.

Is dat wel zo?

Nou, misschien verwacht je het al, het antwoord is: NEE

Batman - Nee

Maar ik hoor je al denken:

Als de V&D met zijn torenhoge marketingbudget online geen winst kon maken, hoe kan je dan als lokale schilder, klein administratiebedrijf of beginnende webshop met je beperkte financiën online klanten gaan binnenhalen? Die bij voorkeur blij en loyaal zijn aan het eind van het traject.

Het kan dankzij onze succes formule..

Wij – als Online Brothers – hebben een 5-stappen online succes formule ontwikkeld voor kleine ondernemers. ZZP’ers of ondernemingen van zo’n maximaal 10 medewerkers (als je 11 medewerkers of meer hebt, voel je dan niet beledigd…want ook jij kan hiervan profiteren! Wij focussen ons simpelweg op kleine ondernemers die geen 50 duizend euro kunnen of willen betalen aan een klassiek marketingbureau. Voor ons was een medewerkersaantal van 10 een mooie limiet).

Geen complexe theorie. Geen saaie hap. Maar gewoon simpel en leuk. Zodat jij straks online marketing..

  1. Helemaal gaat begrijpen. Wat verschillende (online) marketing begrippen betekenen.
  2. Maximale inzicht krijgt door de big picture te zien. Dus hoe alles tot elkaar verhoudt.
  3. Vermakelijk gaat vinden. Met veel humor en unieke voorbeelden .
  4. Praktisch kunt toepassen voor je eigen onderneming. Laagdrempelig en direct toepasbaar.
  5. Als inspiratiebron gaat gebruiken voor je eigen bedrijf.  Je krijgt verlangen en motivatie om maximaal te presteren!

Oke, dus wat is die online succes formule precies?

We hebben het hieronder gevisualiseerd in een simpel model. Bekijk het rustig. Voordat je met vragen of opmerkingen komt of emotioneel wordt omdat je het niet helemaal begrijpt of denkt dat het niet klopt: geen paniek. We gaan het model straks stap voor stap uitvoerig uitleggen.

Geen samenvatting van online marketing
Maar voor de duidelijkheid: dit model is géén samenvatting van online marketing in het algemeen. Online marketing is héél breed met tientallen afzonderlijke gebieden en expertises. Wij hebben onze eigen filosofie ontwikkeld waarbij je als kleine ondernemer in 5 stappen complete vreemdelingen transformeert in (blije) klanten.

Het Online Succes Model
Het Online Succes Model

Het model is eigenlijk heel simpel. Je hebt 2 partijen. Jouw bedrijf én je product dat je verkoopt aan de ene kant. Aan de andere kant heb je je doelgroep. Waar jij je op focust – waarvan je wilt dat ze je product afnemen. Met product bedoelen we niet alleen een fysiek product met een verpakking zoals je hem van een winkel koopt. Het kunnen ook digitale producten of diensten zijn.

Strategie en taktiek: een gouden combinatie

Een succesvolle (online) business richt zich op de juiste doelgroep (de strategie) en zorgt ervoor dat die doelgroep het product afneemt via een effectief online succesfunnel (de taktiek). De succesfunnel zorgt dat vreemdelingen, bezoekers worden, daarna leads en uiteindelijk klant.

Waardecreatie
Het is niet het einde op het moment dat iemand klant van je wordt. Hij of zij moet het product nog gebruiken. Die interactie zorgt ervoor dat de klant blij wordt omdat het product waarde creëert. En uiteindelijk zorgt een blije klant voor mond-op-mond reclame. Waardoor nieuwe klanten de funnel ingaan en ook die worden geconverteerd in blije klanten. Die weer voor nieuwe klanten zorgen enz. Een vicieuze cirkel, die continue de business laat draaien en blije klanten laat produceren.

Zowel de strategische als de taktische zijde van het model zijn erg belangrijk.

Strategie en taktiek. Bekende termen. Niet alleen voor ondernemers, maar ook bijvoorbeeld op het voetbalveld. Heel simpel zou je strategie kunnen omschrijven als het plan en de taktiek hoe je dat plan praktisch uitvoert.

Laten we beginnen met de Strategie.

1. Focus: Kies voor een slimme positionering en creëer een krachtige merkidentiteit.

Online Succes Model - Focus
Het Online Succes Model: de Focus.

De weg naar overwinning
Voordat je een oorlog begint, heb je een ijzersterke strategie nodig. Een plan waarbij je de weg naar overwinning bepaalt. Je moet je vijand analyseren. Nadenken over de mogelijke stappen die je vijand gaat doen. Zodat je je vijand te slim af bent en de oorlog wint.

Vijanden = concurrenten
Eigenlijk doe je het zelfde met je eigen business. Ook met je eigen business heb je “vijanden”, namelijk je concurrent. Je moet ervoor zorgen dat je doelgroep klanten bij jou gaan worden. En niet bij je concurrenten. Daarvoor heb je een slimme positionering nodig. Een krachtig merk waar klanten voor jou gaan kiezen: de Focus van ons Online Succes Model.

Strategie is belangrijker dan promotie en sales

Eigenlijk is de Focus de allerbelangrijkste stap van het gehele model. Belangrijker dan (de vele tienduizenden euro’s die je stopt in) online promotie. Belangrijker dan je website. Belangrijker dan je sales – hoe goed die ook is. Waarom? Omdat je strategie (je focus) het succes van je online promotie, je website, je content marketing en je sales bepaalt.

Uiteindelijk draait Focus in onze filosofie om 2 waardes:

  1. Je interne positionering. Wie is je doelgroep? Welk probleem los je op met welk product? Waar onderscheid jij je in ten opzichte van je concurrenten? Wat zijn je waardes & persoonlijkheid als merk? Wat is je uiteindelijke samenvattende propositie?
  2. Je externe merkbeleving. Hoe communiceer jij als merk je interne positionering naar buiten toe door middel van tekst & ontwerp?

Styleguide op scherm

Veel ondernemers – met name die voor het eerst een eigen onderneming starten – laten snel een fancy logo maken aan een logo ontwerper. Even wat visitekaartjes laten drukken. Misschien met een brochure erbij. En pennen met het logo erop. Hupsakee. De branding is klaar.

De grote fout die ondernemers maken met branding

De fout die deze ondernemers maken is dat ze denken dat branding draait om het logo. Soms is die gedachtegang nog extremer door te denken dat branding gelijk staat aan het logo. Maar het logo is helemaal niet wat het succes bepaalt. De strategie erachter is de sleutel tot succes. Het logo is slechts een visuele vertaling ervan.

Goede of slechte logo?
Er is namelijk helemaal geen objectief goede of slechte logo. Het hangt af van je positionering. Van je eigen waardes. Van hetgeen wat je wilt uitstralen. Jouw story. Jouw verhaal waar uiteindelijk klanten onderdeel van (willen) worden. Zonder context is een logo niets anders dan een leuk visueel element. Er zijn genoeg ondernemers die zonder een logo miljoenen verdienen.

Natuurlijk, een prachtig ontworpen, simpel, herkenbaar en tijdloos logo is zeker een sterk branding wapen. Wat een grote bijdrage gaat geven. Maar zolang je propositie – de belofte die je doet aan je klant, een samenvatting van je positionering – geen verschil maakt, heb je er weinig aan.

Verover het hoofd en hart van je doelgroep

De Focus is je strategie waarmee jij uiteindelijk het hoofd en hart van je doelgroep wil gaan veroveren. Zodat ze jouw merk gaan koppelen met specifieke waardes.

Voorbeeld met een brein
Laten we even veronderstellen dat het brein van je doelgroep een winkel is. Dan zou die koppeling betekenen dat ze jouw product in een opvallende plek binnen de winkel gaan zetten. Het liefst met een strikje eromheen en met de label: SPECIAAL. Want uiteindelijk of je nou goedkoop, duur, leuk, grappig, klassiek, chique of speels bent: het gaat erom dat je je onderscheidt. Dat je uniek bent.

Je eigen doelgroep, je eigen product, je eigen waardes met je eigen design. Samen vormen ze een prachtige story waar je klanten een onderdeel van willen worden.

2. Promoot: De eerste kennismaking van je doelgroep met je product

Online Succes Model - Promotie
Het Online Succes Model: de Promotie.

Je bent nu aangekomen op het oorlogsveld, waarbij je stap voor stap met verschillende wapens de oorlog moet gaan winnen. Nadát je je oorlogsstrategie hebt bepaald.

Oftewel: het is tijd om je unieke story te communiceren naar buiten toe. Naar je potentiële klanten. Om ze te overtuigen van de waarde die jij aan ze biedt. Zodat ze betalen voor je product en een echte klant worden.

De praktische implementatie van je strategie

We praten nu over de taktiek: de praktische implementatie van je strategie. Namelijk de specifieke doelgroep – die je met de Focus hebt bepaald – stap voor stap te verleiden tot klant. Je doelgroep gaat door een klantreis: op verschillende momenten kom je in contact met je doelgroep. En maak je gebruik van verschillende marketing wapens om ze te achtereenvolgens bewust te maken van hun probleem, hun verlangen in je product te laten stijgen en uiteindelijk actie te laten ondernemen om je product af te nemen. Binnen dit overtuigingsproces is al je communicatie gebaseerd op je propositie en zorg je voor een unieke visuele merkbeleving – die je met de Focus hebt bepaald.

Klantreis en AIDA

Waarom zijn er überhaupt meerdere stappen? Waarom koopt je doelgroep niet direct iets van je? Tenzij je een appel koopt van de supermarkt, ga je als consument door verschillende fases voordat je iets koopt dat van waarde is. De klantreis. Bewustwording, interesse, verlangen en actie. Ook wel het AIDA-model genoemd.

Wat is de eerste logische stap om je doelgroep naar je zelf toe te trekken? Juist, promotie. De eerste kennismaking van je doelgroep met jouw bedrijf.

Promotie: de eerste kennismaking van je doelgroep met je product

Zichtbaarheid. De allereerste stap om je eigen merkverhaal met de wereld te delen. Je doelgroep bestaat in deze fase nog uit vreemdelingen. Die vreemdelingen moeten jou gaan zien.

Hoe ben je zichtbaar? Met online promoties. Er zijn tientallen, of zelfs honderden online promotie mogelijkheden. Maar wij zijn fan van Google Ads.

Populairste online advertentieplatform in de wereld

Google is het populairste online advertentieplatform in de wereld. Een gigantisch bron voor al je online verkeer. Het is eenvoudiger dan ooit om mensen te bereiken. Om je specifieke doelgroep te bereiken en daarmee relevant verkeer te krijgen. Want je kunt exact aangeven op welke zoekwoordcombinaties je advertenties moeten worden getoond. Locatie, tijden en diverse andere filters behoren ook tot de mogelijkheden.

Betaling per klik
Je betaalt per klik, waardoor je nooit onnodige kosten hebt. Je kunt advertentieteksten en campagnes testen, waardoor je de effectiviteit van je advertenties op termijn kunt verbeteren. Je kunt je advertenties in text vorm in Google.nl tonen of als afbeelding (display-advertentie) op andere websites die zijn aangesloten aan het advertentienetwerk.

Juiste advertentieteksten
Het allerbelangrijkste is dat de juiste doelgroep aantrekt met de juiste advertentieteksten. Zodat je relevant verkeer krijgt naar je website. 1000 bezoekers krijgen in je website is mooi, maar wat als niemand contact opneemt of direct iets koopt? Dan heb je er helemaal niets aan. Terwijl 50 bezoekers waarvan 2 klant worden een succesvol resultaat is. Dan heb je direct een conversieratio (het aantal bezoekers dat klant wordt) van 4%.

Scherm Google

Ontzettend snel geautomatiseerd groeien!

Een van de belangrijkste voordelen van Google Ads is dat je ontzettend snel kunt groeien. Stel dat je als boekhouder een boekhoudpakket van 200 euro per maand verkoopt. Als je 1000 euro uitgeeft aan Ads en 1 bezoeker wordt klant, dan is je marge hierop 1400 euro. Op jaarbasis. Aangezien het een abonnement is, zijn je inkomsten zelfs hoger als je het verdeelt over een langere periode.

Exponentiële groei
Dus 1400 euro winst met 1000 euro kosten. Geef 2000 euro kosten uit en  je verdient 2800 euro erop. Geef 10.000 euro uit en je verdient 14.000 euro. Automatiseer het en je kunt exponentieel groeien. Google Ads is je motor van je online marketing funnel. Zorg dat die motor krachtig is en je zult racen – op weg naar succes.

De relevantie van je bezoekers is niet de enige factor om succesvol klanten te genereren. Je online marketing funnel is een andere factor. Dat is je grootste wapen om ze bewust te maken, hun verlangen te verhogen en uiteindelijk actie te laten ondernemen. De funnel begint met de presentatie: je website.

3. Presenteer. Maak je bezoekers bewust van hun probleem en jouw oplossing.

Online Succes Model - Presentatie
Het Online Succes Model: de Presentatie.

In deze fase spreken we niet meer over vreemdelingen, maar over bezoekers. Mensen die via je online advertentie (of een ander kanaal) op je website zijn gekomen.

WordPress websites heb je overal. Bijna iedereen kan het tegenwoordig maken. Maar het overgrote deel van die websites zijn geen marketingwapens. Het zijn digitale visitekaartjes.

De presentatiefunctie

In onze Online Succes Model heeft een website een zeer belangrijke functie. Namelijk de presentatiefunctie om mensen bewust te maken dat ze een probleem hebben. Pijn te laten voelen. En vervolgens te laten zien dat jij de oplossing voor ze hebt. Je product zo presenteren dat er een aha moment komt. Een perfecte samenhang tussen het probleem, je product en de voordelen. Zorg voor bewustzijn. En daarna interesse. Jouw story – waar we het uitvoerig over hebben gehad in de Focus sectie – wordt in je website tekstueel en visueel zo krachtig mogelijk getoond.

Presentatie is niet simpel
Zo simpel is die presentatie namelijk niet. Als je een dienstverlener bent, dan kun je uurtje factuurtje werken. Dus ga je een pagina aanmaken op je website met: Ik bied de volgende diensten X, Y en Z aan. Mijn uurtarief is 80 euro. Vraag een offerte aan. Maar dat is niet zo effectief.

Giet je diensten in pakketform
Beter is om je diensten in pakketvorm te gieten. Waarbij je exact aangeeft wat je klanten gaan krijgen qua waarde – met een lijst van specificaties). Waarbij je exact aantoont wat het kost. Waarbij je de bezoeker meerdere pakketten laat vergelijken. Daarmee zorg je voor transparantie. Voor duidelijkheid. Voor vertrouwen.

Als je die pakketten ook nog eens in je eigen branding visueel er prachtig neerzet. Met de juiste content, met slimme conversietechnieken. Dan kun je met dezelfde pagina en dezelfde diensten die jij al levert, gigantisch meer klanten krijgen. Dus voordat je gaat nadenken over de techniek van je website, het algemene ontwerp, de zoekmachine vriendelijkheid: denk na over je inrichting, je presentatie, je content. Dat is véél belangrijker. Mensen kopen iets omdat ze overtuigd zijn van dat je product hun levens beter gaat maken. Niet omdat je website er tiptop uitziet.

Wireframes

De website kan over de meest moderne techniek beschikken. Volledig op maat ontwikkeld. Met een geweldig ontwerp. Maar als de inrichting en de content niet overtuigend genoeg is: dan houdt het op. Dus niet het ontwerp en de techniek staan centraal. Het belangrijkste is of je website overtuigend genoeg is.

Consistent met je branding

Als de inhoud en de content gereed is, dan pas kun je nadenken over het ontwerp, de algemene User Experience en de techniek. Belangrijk is dat de website de uitstraling heeft van je branding die je met Focus hebt vastgesteld. Je website kan er heel gelikt uitzien, maar als het niet past bij je branding; bij je eigen unieke verhaal, dan is het niet meer effectief.

Technisch gezien is het belangrijk dat je WordPress website zoekmachine vriendelijk is, responsive en up-to-date (en daarmee veilig).

Kwantiteit over kwaliteit
Je website hoeft helemaal geen 100 pagina’s te hebben. De allerbelangrijkste pagina’s zijn de homepagina, een productpagina, een over-ons pagina en tenslotte een contactpagina. Niet kwantiteit, maar kwaliteit is belangrijk. Het zijn dus wel 4 pagina’s, maar het moeten kwalitatieve overtuigende 4 pagina’s zijn. Dan pas zorg je voor resultaat.

Nadat je je bezoekers bewust hebt gemaakt van hun probleem en dat jij de oplossing hebt, is het tijd om over te gaan op het creëren van verlangen van je bezoekers. Door middel van actieve verleiding.

4. Verleid. Creëer maximaal verlangen naar je product.

Online Succes Model - Verleiding
Het Online Succes Model: de Verleiding.

Je denkt nu misschien aan verleiding zoals in een liefdesrelatie. Eigenlijk is het online verleiden van je bezoekers niet heel veel anders. Want ook met je bezoekers wil je een relatie aangaan. Hen aan jezelf binden. Hen overtuigen van de kracht van jouw verhaal. Van de voordelen van je product.

Sleutel tot verleiding: interactie

De sleutel tot verleiding is interactie. Ook bij echte relaties wil je dat er interactie plaatsvindt. Op afstand kun je tot een bepaalde hoogte indruk maken op de persoon die je wilt versieren. Oke, je bent knap, uitstekend gekleed, mooie charme. Maar om echt een verschil te maken, moet je met hem of haar in gesprek gaan. Je karakter laten zien, een indrukwekkend verhaal vertellen, actief flirten.

Verleiding

Hetzelfde wil je doen met je website. Om interactie te creëren, is er een mooie taktisch middel dat je kunt gebruiken: een gratis weggever.

Mensen zullen niet zomaar van je iets kopen. Ze kennen je persoonlijk niet. Ze hebben nog geen ervaring met je bedrijf. Ze weten niet of de kwaliteit van je diensten in orde is. Het is dus logisch dat er een vrij hoge drempel voor hen is voordat ze gaan overwegen tot een aanschaf.

Verlaag de drempel met een gratis weggever

Om die drempel aanzienlijk te verlagen, kun je gebruik maken van een gratis weggever. Iets wat jij gratis weggeeft aan je bezoekers, zonder er wat voor terug te vragen. Je vraagt misschien enkel de naam en de e-mail, that’s it.

Voorbeelden weggever
Dit kan van alles zijn: een e-book of whitepaper die mensen gratis kunnen downloaden. Een online training die je geeft via een afgeschermde youtube link. Het eerste hoofdstuk van een boek wat je verkoopt. Of telefonisch een gratis advies-sessie  Uiteindelijk draait het erom dat je waarde geeft, zonder hier wat terug voor te vragen.

Principe van wederkerigheid
Waarom is dit effectief? Het werkt volgens de principe van wederkerigheid (een van de overtuigingsprincipes van Cialdini): mensen krijgen onbewust een verplichting om iets terug te doen, zodra jij (gratis) voor hen wat doet. Uiteraard iets wat ze helpt, dus we hebben het wel over waardevolle content.

Marketing Automation

Zodra ze zich hebben ingeschreven voor je weggever, zijn het geen bezoekers meer. Maar leads. Technisch gezien zijn het Marketing Qualified Leads (MQL). Dit zijn leads die voor je marketing interessant zijn. Leads die hun interesse hebben aangegeven, maar nog niet klaar zijn om met een sales persoon te spreken.

Het magische werk
Na de inschrijving gebeurt het magische werk: met een eenmalig ingesteld Marketing Automation systeem, krijgt de lead geautomatiseerd verschillende e-mails waarbij je dieper ingaat op je verhaal. Subtiel, zodat je de lead stap voor stap met je e-mails verleidt. Geautomatiseerd.

Uiteindelijk kun je ze aansporen tot actie met een aantrekkelijk aanbod. Zodat ze in de verkoopfunnel terechtkomen. De funnel waar je daadwerkelijk je leads actie laat ondernemen.

5. Verkoop. Zet het verlangen om in actie!

Online Succes Model - Verkoop
Het Online Succes Model: de Verkoop.

Oke, we zijn er bijna. Je hebt hem of haar maximaal verleid. Nu is het tijd om je definitieve zet te doen om je doel te bereiken. Zeg dat je van hem of haar houdt en houd de hand vast. Of wellicht iets anders. Je begrijpt het punt.

Op dezelfde wijze wil je als bedrijf het bezoekersverlangen omzetten in concrete actie. De verkoop.

Schop

Maar niet elk bedrijf verkoopt direct producten via de website. Soms werk je met projecten en moet je eerst een offerte sturen. Dan wil je dat mensen een offerte aanvraag doen. Misschien realiseer je de verkoop via een afspraak. Bijv. als kapper of als reparatiebedrijf. Dan is een online afspraak systeem essentieel.

Klanten of Sales Qualified Leads
Daarom spreken we in deze fase over ofwel klanten – als ze tegen betaling iets kopen via jouw verkoopfunnel). Ofwel Sales Qualified Leads (SQL) – als je op basis van een aanvraag of een afspraak nog een verkoopgesprek moet voeren.

Of je nou producten tegen betaling verkoopt, aanvragen laat doen of een online afspraak laat in plannen: in deze laatste fase van de Online Succes Formule draait het om actie. Vaak wordt de term “conversie” gebruikt. Omdat er een transformatie plaatsvindt. Bezoekers of leads worden klanten.

De conversie-geoptimaliseerde verkoopfunnel

Een conversie-geoptimaliseerde verkoopfunnel bestaat uit 3 belangrijke onderdelen. Een landingspagina, checkout en een upsell.

Landingspagina
Met de landingspagina ga je in op 1 specifiek product. Zonder links naar andere pagina’s. Zonder een navigatiemenu zoals je die normaal hebt in een website. Alle focus gaat naar de content binnen die landingspagina. Het probleem; jouw oplossing; de voordelen; de productspecificaties; hoe jij je onderscheidt; tevreden klanten. Van start tot eind hypnotiseer jij de bezoeker met je product. Het product MOET onmisbaar worden.

Checkout
Met een dikke opvallende button ga je vanuit de landingspagina naar de checkout. Als je een product tegen betaling verkoopt, is dit de betaalpagina. We hebben het hier over een conversie-geoptimaliseerde betaalpagina. Waar je een final touch geeft, een laatste duw om de bezoeker een klant te laten worden.

Grafisch aantrekkelijke betaalpagina
Alle voordelen zijn nogmaals in een mooi overzicht visueel getoond. Meerdere testimonials. Een overzichtelijke, grafisch aantrekkelijke betaalpagina. Eentje die vertrouwen geeft aan de bezoeker. De laatste touchpoint in het overtuigingsproces van jouw eigen story.

Als je geen producten tegen betaling via je website verkoopt, dan kan de checkout een mooie online afspraakmodule zijn. Of een online aanvraag module.

Extra omzet maken met je upsell

Tot slot kun je na betaling, na het boeken van een afspraak, of na het verzenden van de aanvraag: een upsell tonen. Een extra product dat je verkoopt waar je veel korting op geeft. Als beloning omdat ze die actie hebben ondernomen. Om zo extra omzet te genereren die je normaal gesproken niet zou doen.

Geautomatiseerde verkoopfunnel
Geautomatiseerd producten verkopen. Online afspraken laten boeken. Of aanvragen laten verzenden. Je verkoopfunnel wordt eenmalig ingericht en zorgt systematisch voor nieuwe klanten.

Van Focus tot Verkoop: je transformeert vreemdelingen in klanten. Dat is wat wij willen bereiken met onze Online Succes Formule. Met een eigen krachtig verhaal dat je telkens in je eigen visuele merkidentiteit in alle fases van de klantreis terug laat komen. Stap voor stap totdat ze klant van je worden.

Wij hebben deze Online Succes Formule verwerkt in een kant-en-klaar Online Succes Pakket voor de kleine ondernemer. Zodat ze met dit pakket alles nodig hebben om superslim online klanten te werven: De SuccesPresso.

De SuccesPresso

Houd je van koffie? Wat heeft koffie nou te maken met de ultieme online marketing oplossing, is waarschijnlijk je reactie. Maar het heeft meer overeenkomsten dan je zou denken. We gaan het uitleggen.

Input, proces, output

Een koffiemachine maakt koffie, correct? Koffiebonen worden uiteindelijk heerlijke koffie. Met een technische formulering: je hebt een input. Dat zijn de koffiebonen. Verder is er een proces waarmee je de input verwerkt. De koffiemachine. Tot slot heb je een output. Het resultaat van het proces. Dat is de heerlijke koffie. Ja…dus? Nou, ons Online Succes Pakket werkt op dezelfde manier. Wij noemen het de SuccesPresso.

Doelgroep, funnel & klanten

De input = je specifieke doelgroep. De Focus waar we het eerder over hadden. Van wie je het probleem wilt oplossen met de juiste focus. Om waardecreatie te realiseren. Met een krachtige boodschap en positionering. Een compleet uitgewerkte positioneringsstrategie. Het proces = een kant-en-klaar WordPress succesfunnel die stapsgewijs de doelgroep verleidt om je product of dienst te kopen. Door middel van promotie, presentatie, verleiding en verkoop. De output = nieuwe blije klanten. Het resultaat.

Maak kennis met onze SuccesPresso. Het ultieme Online Succes Pakket voor ZZP’ers en kleine bedrijven dat in 5 stappen vreemdelingen transformeert in blije klanten.

 

SuccesPresso Automatic

Online klanten werven?

Krijg wekelijks supertips op het gebied van strategie, online marketing, branding, webdesign en User Experience. Geoptimaliseerd voor WordPress! Het is tijd om online klanten te werven.

Online klanten werven?

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *